Dag 6 San Jose

20 februari 2022 - San José de Mayo, Uruguay

Vanochtend hebben we gewandeld door kolonia del Sacromento en hebben we mooie foto's gemaakt. Genoten van de golven met een vleugje wind en geklommen op de ruines.

In de middag hebben we een spelletje gespeeld en hebben sommige van ons gezwommen ( waaronder ik) en even heerlijk op een zonnebedje gelegen. Vanavond maar goed in smeren met aftersun😬.  Gio bracht me een heerlijk hotdog, want hun ging even wat eten.

Daarna gingen we ons klaarmaken om naar San Jose te gaan, (1.5 uur rijden). Hier werd namelijk carnaval gevierd. Wat een leuke sfeer! Ook hier kwamen we de zusjes van Genesey en Xavier tegen en hun vader en oma. Langs de weg konden we zitten en konden lekker eten, terwijl de kids lekker gingen spelen. Mensen kwamen langs om spulletjes(maskers, lichtzwaarden, schuimspray enz. Te verkopen) maar ook popcorn,Suikerspinnen e.d.

De parade was heel leuk om te zien, muziek dansende meiden, mensen met vlaggen! Ook mocht Quinteny dit even uitproberen! Fantastisch.  Elke groep vertegenwoordigde een bepaalde wijk en had een brassband. Zie foto's en filmpjes.

En nu is Giovani jarig in Nederland( maar hier pas over ongeveer 1 uur)

1. Desiree Winterwerp:
    20 februari 2022
    Prachtig om te lezen. Jullie vermaken je wel 👌
    Mooie omgeving.
  2. *nelly:
    22 februari 2022
    Leuk om de carnaval te zien
  3. Lianne Tap:
    23 februari 2022
    Ja prachtig! En leuk idd om de caraval een x mee te maken.